26.04.2013
Jak wypromować i dobrze sprzedać produkt regionalny i tradycyjny?
Szkolenie "Promocja produktów lokalnych"
W dniach 22-23 kwietnia 2013 roku pracownicy LGR "Dorzecze Soły i Wieprzówki" uczestniczyli w szkoleniu pn. „Promocja produktów lokalnych”. Szkolenie, które realizowanezostało w ramach projektu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej między LGR-ami z południowej Polski odbyło się w gospodarstwie agroturystycznym „Tawerna pod Kotwicą” w Kadłubie Wolnym koło Opola.
Tematyka szkolenia obejmowała zagadnienia związane z produktem lokalnym i regionalnym i obejmowała w szczególności następujące elementy:
- cechy produktów lokalnych, regionalnych i tradycyjnych oraz ich znaczenie dla rozwoju regionu, lokalnej turystyki i agroturystyki,
- wyróżnianie żywności wysokiej jakości - certyfikacja i kontrola,
- jakość produktu a działania promocyjne i marketingowe - korzyści z uczestnictwa producentów w systemach jakości żywności,
- marka lokalna ważnym elementem promocji produktu i regionu,
- plan marketingowy produktów lokalnych - określanie możliwości promocji i sposobów sprzedaży.
Ponadto - w ramach prowadzonych warsztatów – dowiedzieliśmy się „jak wyszukiwać produkty regionalne i tradycyjne w swoim regionie?” oraz „jak zarejestrować produkt na Krajowej Liście Produktów Tradycyjnych?”.
Szkolenie prowadziła Prezes Zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego – pani Izabella Dyszewska.
Zapraszamy również do odwiedzania strony Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Tradycyjnego.